torsdag 22 april 2010

uppdate.

längesen igen.. väldigt tråkig blogg det här.. jag vill ha en fin header eller vad folk nu säger att det heter.. nästan alla bloggar jag läser har det o jag fattar inte ett skit av hur man gör det.. inspirationen är inte riktigt på topp.

Oliver har blivit stoor pojke :) 8 veckor redan, jag tror bestämt att magen hans också har blivit bätre efter 2 försöket med cuplaton dropparna.. han e inte alls lika gnällig o skrikig på kvällarna längre.. men däremot skriker han som en stucken gris när han e trött.. inbillar mig att jag nui hör skillnad på skrikena/ljuden hans om vad som kanske är problemet. när han vrålar som han gör ibland så brukar det inte ta länge före han somnar.. men igår kväll var det värre.. han sov ca 1.15 timmar från kl 3 till 11 på kvällen.. slumrade kanske några små snuttar emmellanåt.. mitt fel eftersom jag lämnat vagnen ute o det började regna.. klantigt av mig! däremot sov han från 11 till halv fem imorse.. aldrig någonsin har det hänt.. konstigt nog var jag svintrött när det skulle ammas :) e ju inte van at sova 5 timmar på raken längre.

vagnen är nog det han gillar bäst.. han kan inte sova inne.. på dagarna alltså.. sover han ute så kan han nog lätt sova 4 timmar. han har sovit 3,5 tidigare men då har det blivit väckning av olika anledningar, idag dock så ska han få sova så länge han vill.. tvivlar på att det blir fyra timmar då jag lyckades få han o sova nästan två timmar Inne i vagnen i morse.. så.. vagnen underbar att ha!

när det gäller mig själv så bor jag i en liten 40 kvadrats stuga.. tillsvidare.. men jag är o sover fördet mesta här hos mama o pappa dock :) vill inte sitta själv där o stirra.. men nu e det telefonuttag draget dit så vi kan få ip tv o internet..
så nästa vecka när sis kommer från jobb så flyttar jag väl ut dit då.. då är det ju ändå bara ca 1 vecka till älsklingen kommer hem :):) längtar som tusans.. ska bli alldeles underbart!

igår var jag först på promenix med ida o lilla theo :) så skönt att ha flyttat hit då man känner flera som har barn.
sen vart det en tur till jessie, kim o liam.. drack hemlagad mjöd o pratade.. har för mig att det blev mest bebis o barn snacka.. har en tendens till att bli så nuförtiden :)
idag ska jag bara vara hemma.. ska städa lite åt mamma nu medans bebis sover, mamma får gäster imorgon o jag o Oliver drar till norrtälje o hälsar på jennie o ungarna.. stanar till söndagen.. så lördag´har jag planerat lite shopping.. måste skriva upp allt jag behöver.. har redan glömt hälften..

nu får jag ta o sluta dra ut på städandet det e mycket som ska göras.. men man får verkligen skylla sig ensam när man är sån sktigris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar