onsdag 31 mars 2010

what a night!

imorse vid 6 nær chris steg upp, låg jag på soffan o sparkade før det kliade så mycket på min fot att jag høll på bli hysterisk.. chirs sæger då, men mickis..
då for det tårarna sprutade o jag skrek hur mycket det kliade på min stackars kropp o hur trøtt jag var o hur oliver sovit bara 2-3 timmar. stackarn.
men just då ville jag bara skrika o skælla ænnu mera..

oliver vaknade runt halv 9 på kvællen o kækade 9, sen var han gnællig o sur, sen satte han igång med ett evigt gallskrikande. gav han lite sockervatten.. hjælpte i 30 min kanske o så var vi igång igen, gav han lite mera mat, søg i sig som han inte skulle fått mat på flera flera timmar.. har man ont i magen så har man
vid 12 halv 1 tiden somnar han faktiskt.. vaknar igen kl 2 o så e han klar vaken.. sover kanske 1 timme møjligtvis 30 minuter till kl 5 var det dags før mat.. sen var det bara att stiga upp.. runt halv sju bara jag han till sængen o la mig o førsøkte få han att sova lite till neeejdå.. tillslut sonade vi båda två.. och vaknade 1 gång i timmen fram till halv elva.. då kændes det som jag hade haft fetaste fyllan dagen føre.

efter det som han ca 40 min från 12, så var det mat.. sen var det bara att roa bebis igen. lite efter 3 fick jag han efter mycket om och men o sova.. men då låg jag i sængen med han vænd mot mig o tætt med huvudet mot hans o under tæcket. enda som fick han att sluta grymta. mysigt tillika då _:) nu e kl halv sex o han har alltså sovit 2 hela timmar.. har børjat med miniform droppar o hoppas innerligt att det ska bli bættre før både min hans skull.. jobbigt o se hur han ligger o kæmpar..

ikvæll ska vi på tjej kvæll han o jag, :) han kommer sækert få mycket uppmærksamhet.. det gillar han skarpt :)
imorgon kommer mams o paps o hjælper oss flytta.. På Lørdag kvæll e jag bosatt på Åland igen.. weiiii :) så man har længtat.. men endå så kænns det lite tungt måste jag sæga.. har ju ændå vart hær i 2,5 år..
nu kallar lilla monstret mitt på mig!

2 kommentarer:

  1. Vet inte va ni har för grejor där borta men snart är du ju på ön igen. Jag ger Eddie cuplatondroppar när han har magknip. De gör att ytspänningen på luftbubblorna i magen försvinner så att de kan prutta lättare. Det finns även Rela droppar som man ger som i en kur, en gång om dagen o så länge de behövs. Det är "bra för magen" bakterier och hjälper matsmältningen. Detta har hjälpt oss mycket!!! Magknip brukar ge med sig runt 3 månaders åldern så de finns en ende på det, för Eddie har det precis börjat vända. Lycka till med flytten!

    SvaraRadera
  2. Var flyttar ni in riktigt?

    SvaraRadera