torsdag 25 mars 2010

fyndat!!

det var en jobbig natt idag.. han vaknade med 3 timmar mellanrum sen kl 9 då han tog "natt" trodde iallfall han skulle sova till 1..
han børjar bli riktigt kinkig med sitt ætande.. funkar ett tag.. men sen blir han helt vild o knuffar bortsig sjælv o blir arg. o det går inte att få han att æta.. men mer ska han ha.. o det gør ju att han e uppe ett tag efter att han har ætit och då får inte jag sova.. o inte har jag haft vett att sova idag på dagen..
vi var och vaccinera oss imorse vid 9.. han somnade ju såklart.. o då fick jag impuls att stæda lite.. måste gøra det varje dag nuførtiden..
han vaknade halv tolv o samma jobbiga visa igen.. fick han knappt att æta.. efter han slutat med sitt skrikande så blev han helt vild..

sparkar o ruskar på huvudet viftar på armarna o grymtar o har sig. vrider o vænder på¨sig.. så høll han på 1,5 timmar.. då fick jag nog.. klædde på han la han i vagnen och gick ner till køpcentret 3 km bort..
nerfør och uppførsbackar så det heter duga.. otrænad som man e så var jag helt slut nær jag kom fram.. gick dær en timme och fyndade en vårjacka :) nedsatt från 899,95
till 200..

men nu e det ju så att jag køpte en jacka i søndags i sverige.. før 800.. men jag ångrade mig nær jag kom hem førstås tycke den ser klumpig ut på mig och kanske det ær mer æn høst æn vårjacka.. så nu måste jag førøka hinna ta mig till swe o læmna tillbaka den.. behøver ju faktiskt pengarna!

så hem o mata han igen och ååterigen så blir han arg.. men dick fick jag han kugn ganska snabbt o han var tillome nøjd att ligga sj så jag fick æta.. hanvisar som sagt att han e hungrig ganska hela tiden kænns det som.. men så en stund efter att han ætit så spyr han ju hur mycket som helst.. idag såg det helt sjukt mycket ut.. som hælsosystern sa så ær det øverlopps.. men endå ska han ha mer!
nåja.. sånt ær livet.. får hoppas han blir bættre snart..
nu susar han søtt igen i vagnen o jag hoppas att han åtminstonde sover till halv sju.
hon som køpt lægenheten kommer vid sex o jag tænker då inte ligga o amma då..

thats it!

4 kommentarer:

  1. sånna ätningsperioder har Eddie också. Har fått förklarat för mig att de äter upp mjölkproduktionen för att de kommer att behöva mer mjölk men de behöver den inte just nu, därför spyr de upp överlopps mat.

    Och så börjar väl din kille närma sig 6veckors utvecklingssprånget. då blir de också mer kinkiga med det mesta. gnälliga o famniga
    bra länk tycker jag: http://www.familjeliv.se/Foralder/Wiki/a190.html

    SvaraRadera
  2. Tjaba kussen! Fina bilder på er lilla gutt! Hörde att ni var på väg till kobben, ska bli kul att se lillen live sen när vi kommer hem.
    Tänkte bara på en sak när du skriver att han e så tjurig med maten (inte för att jag e nån expert) men pröva med ersättning ibland (du kanske har gjort det...) Ibland är det som om de blir lite mättare på det.
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. rebecka: Okej, då ær det væl inte nåt tokigt då.. man børjar ju undra lite :)ja e ju faktiskt bara 2 v kvar
    johanna: har inte provat eræsttning, men har børjat førsøka ge han flaska lite istællet o se om det går lættare :) tack før tipset.. får væl prøva det tillslut om det inte blir bættre..

    SvaraRadera
  4. jag ger Eddie ersättning som sista mål innan natten alla dagar. Har gjort det sen han var 5-6veckor. Vissa dagar ger jag även en gång på dagen. Han sover längre o bättre när han får ersättning. Sover mellan 5-7timmar då och nu har han fått flaskan som rutin på kvällarna o vill inte ha bröstet då. Resten av dagen funkar det fint att amma

    SvaraRadera