fredag 15 oktober 2010

längesen igen

kanske dags för ett inlägg..
eller kanske lägga ner, glömmer ju helt bort det här.
förra fredagen fyllde jag år o jag fick en system kamera av min älskade :) perfekt nu när jag tagit upp scrapbookingen, nu kan jag f¨å, och har massa fina bilder att använda, fick lite pengar också och presentkort på klipp,färg o fön, vilket e väldigt välbehövligt.. och presentkort på paletten av bebis liam o mina syskon.. synd bara att jag måste till tandläkaren varje gång mamms e ledig.. men bara en gång kvar !
lördagen o söndagen var jag på scrapbooking kurs för att få lite inspiration, det var skitkul! men har itne blivit så mycket mer än det nu när oliver e sjuk.. försökte lite igpr kväll men det gick fort bort när jag såg att kl hade hunnit bli 22, o jag blir stressad som en tok för att jag ska hinna sova före natten kommer igång.

har varit ett par riktigt jobbiga dagar, oliver med falsk krupp, feber o forsande grön o röd snor.
var till akuten med honom för 2 nätter sen, han blev bättre så fort vi kom in förstås, men fick iallfall med hostmedecin, som jag knappt fick i honom. andra natten grina han nästan hela natten, tror inte jag sov mer än två timmar o det i korta stunder.
tredje natten var faktiskt lite bättre o jag fick sova lite grann.. men med honom i gästrummet, annars hade det nog bara blivit ett väldigt springande..
i förrgår började han vägra både flaska o mat.. han börja gråta varje gång..
igår var han bättre o jag fick i han lite välling o mjölk..
och inatt då... jo en av dom bästa nätterna på länge om man bortser från en timmes gråtande! han sov till 3, grät till 4 (fick välling halv4) sov till halv 8, men jag var lika slut endå så vid 8 fick jag han o sova till halv 9 vilket resulterade i en ännu tröttare mamma..
nå han e iallfall pigg o glad o röjer på o river halva huset som sitt vanliga jag.. han e verkligen i gång hela dagen, o nästan aldrig stilla.
han e hes o hostar o andas tungt emellanåt, men det e klart på bättringsvägen.
alla rutiner e rubbade o han e svår att få att sova på kvällarna, o han sover skitdåligt på dagarna.. hoppas bara att det går lätt att få ordning på allt igen.

huset e oppe med tak o lite panel och chris e där o jobbar emellanåt o fixar med ventilationen.. tror jag det var :)
kanske sätter upp bilder senare på huset bara vi får in dom senaste på datorn..

nu kallar chefen o behöver lite uppmärksamhet, kanske få i han ite hostmedecin o ev få honom o sova o äte lite senarE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar