måndag 31 maj 2010

solen skiiner :)

ja o så sitter manhär inne framför datorn.. patetiskt.. varför inte ta mod till mig o torka av solstolen som står utanför med fågelskit o spindelnät o sätta mig o sola mina kritvita ben o bleka tryne? eller bara ta en fil o lägga mig bland myrorna o spindlarna..
mitt lilla hjärtegryn ligger o sover så sött i vagnen..

funderar på om han har tandsprickning, ibland när han äter så slutar han efter en liten stund, o trycker in händerna i munnen o försöker äta upp den..o dreglar o tuggar..
igår låg han på magen i babygymet, chris satt o tittade på honom, men tittade bort i ett par sekunder han för ett duns o bebis gråter för att han kommit över på ryggen, o slog väl sig i eller nåt.. sötnöten våran <3
tror att han ibland försöker vända sig till magen från ryggen, men han kommer inte långt inte.ser ganska komiskt ut..
nu tar han också tag i djurena i sittern o han man han halvsittandes i famnen
alltså med huvudet på knäna o fötterna på bröstkorgen så försöker han sätta sig upp, håller man han i händerna så drar han sig nästan upp helt själv.. o han ska med våld sitta.. o han lutar sig framåt.

och kräsen när det gäller nappflaska ska jag lova..
använde först mig av avent flaska.. så försökte jag ge han vanlig nappflaska men han vägrade, nu tar han vanlig men, själva nappen får inte vara rak det ska vara en såndär napp som "pekar uppåt" imorse när han typ halvsov o var trött o hungrig så fick jag han att äta med "vanliga" nappen utan problem.. så vid 10 så tänkte jag att vi prövar igen.. han åt lite grann men sen vart han galen o bara skrek.. tills jag bytte napp som pekade uppåt :) tok unge..

nej nu ut i solen, före han vaknar!

1 kommentar:

  1. jag tycker NUK flaskorna är bra! dom pekar uppåt. Finns bla på mattssons o lekplaneten

    SvaraRadera