tisdag 25 maj 2010

väntar o längtar..

det e precis vad jag gör, jag väntar på att det ska blir sent i juni,
då vi förhoppningsvis kan inta mommis huset, som nu står inför lite fixande..
ska hyra det tillsvidare, tills vårat eget hus kommer upp, om det kommer upp, om man inte trivs jätte bra i mommis.. får se.. men underbart skönt ska det iallfall bli..
slippa en liten pluttig stuga.. få ett hus med diskmaskin, badkar, bastu.. jag har tillome ett "sminkbord" där jag kan ha alla mina prylar så det inte är i vägen, i badrummet :)
var dit och tittade lite idag, det e ett ganska stort hus o vi har inte så mycket möbler.. men man blev sådär lagom inspirerad, får köpa lite neutrala saker som sedan passar i det framtida huset.. spännande..

annars så flyter allting på som vanligt.. jag har fortfarande inte vett att gå lägga mig nu när oliver sover, jag hade bestämt att jag skulle göra det ikväll, efterosm Oliver valde att vara uppe mellan 4 o 6 imorse o sen bara sova till halv åtta.. det kunde ju ha blivit lättare om jag hade som sagt haft vettet att gått o lagt mig kl 10 när han somnade för natten.. men nej.. man ligger o ser på serier till halv tolv.. sen ska man ju somna också.
sen var det bara o stiga upp då jag hade tid till tandläkaren kl 10.
lämnade oliver på jobbet till chris, efter det fixade jag lite små saker på stan, sen vidare på lunch till hanna, sen vidare ut till hammarudda o hälsa på lilla theo o ida.. :) så till kantarellen o så hem, oliver skulle sova så direkt ut på snabb prommis så laga mat.. hoho.. e sluit som människa idag. sova, hmm eurovision e ju på tv.. har egentligen aldrig hängt med så mycket i det egentligen, inte före själva stora finalen..

nu titta lite eurovision, om jag orkar.. e lite frestande o bara lägga mig o läsa en bra bok som väntar på mig.. utan läsampa.. men det finns ju ficklampa =)
imorgon ska bebis få spruta :,( e så asigt med sprutor o hjärtskärande att göra så mot min lilla fina pojke så mamm får komma med och hålla i han, jag kan inte se på.. jag kommer bli ledsen i ögat..
bjuder på två bilder på prinsarna mina!



1 kommentar:

  1. Åh, vad spännande med hus! Jag vill också bo i eget snart...

    SvaraRadera